Cara Asli untuk Rawat Sakit dan Radang

Cara Asli untuk Rawat Sakit dan Radang

Adakah badan anda mengalami kesan keradangan?

Keradangan boleh menjadi punca pelbagai masalah kesihatan dan paling mudah digambarkan sebagai "api dalam". Ia adalah tindak balas perlindungan tubuh terhadap jangkitan penyakit seperti alergen, perengsa yang berbeza, obesiti, pemakanan yang tidak seimbang dan gaya hidup atau penyakit disebabkan oleh bakteria atau virus. Anggaplah ia sebagai cara tubuh menghapuskan jangkitan penyakit. Keradangan biasanya dilihat pada bahagian luar badan sebagai, bengkak, kawasan panas merah (di mana kecederaan atau gigitan mungkin berlaku). Kemerahan ini, bengkak dan panas merupakan satu petunjuk pertahanan badan membunuh penceroboh.

Adakah kesakitan anda menghantar mesej kepada anda?

Di dalam keradangan badan sering mengalami sakit. Seperti isyarat asap, sakit adalah cara badan memberitahu anda mempunyai masalah atau "api dalam". Contoh keradangan yang menyebabkan kesakitan termasuk rheumatoid arthritis, kecederaan, kerosakan saraf, neuropati atau masalah bersama. Keradangan juga boleh menyebabkan kesakitan seperti sakit kepala / migrain atau gangguan pencernaan seperti sindrom usus terganggu.

Jadi bagaimana saya selamat memadamkan keradangan dan merawat sakit secara semula jadi?

Ia adalah fakta yang malang sekali orang bergantung sepenuhnya kepada ubat penahan sakit, sering dengan lega sedikit. Malangnya, ubat-ubatan ini boleh menyebabkan kesan sampingan yang menghasilkan pelbagai jenis masalah-masalah lain seperti usus pendarahan. Jadi apa yang anda boleh lakukan untuk mengurangkan kesakitan anda dan bagaimana anda tahu yang produk semula jadi benar-benar berkesan? Tanpa masa dan tenaga untuk melakukan penyelidikan meluas dan tanpa cuba pelbagai produk untuk melihat apa yang terbaik untuk anda, mencari tempat yang sesuai, kualiti yang baik, produk yang boleh dipercayai yang sebenarnya berfungsi, boleh menjadi sukar. Pengamal kesihatan semulajadi Mujurlah terlatih, mempunyai akses mudah kepada pengetahuan ini dan dapat membantu anda menyelesaikan apa yang sebenarnya berfungsi. Berikut adalah beberapa herba dengan sifat-sifat luar biasa penyembuhan (yang secara tradisinya telah digunakan selama bertahun-tahun), yang sains kini telah terbukti berkesan untuk melegakan kesakitan.

* Kunyit mempunyai ciri-ciri anti-radang yang kuat dan amat berguna dalam merawat artritis dan reumatik seperti sakit dan bengkak.

* Boswellia adalah berguna untuk semua jenis sakit dan mempunyai analgesik, anti-radang dan anti-reumatik. Kesakitan akibat kecederaan trauma dan sakit artritis, bertindak balas dengan baik terutama untuk Boswellia.

* Halia adalah Lelaki herba hebat untuk artritis dan juga menyembuhkan usus.

* Dos tinggi EPA yang terdapat dalam minyak ikan, mempunyai ciri-ciri anti-radang yang kuat dan digunakan untuk rawatan sakit bukan sahaja tetapi juga hati, kulit dan tekanan darah.

Apakah perubahan diet akan membantu saya sembuh?

Kajian terbaru memberitahu kita bahawa diet mempunyai kesan besar pada keradangan. Keutamaan pertama anda adalah untuk mengurangkan gluten yang mengandungi makanan. Gluten sering memintas persimpangan perlindungan ketat usus kecil anda, diserap semula ke dalam aliran darah dan bermula lata keradangan. Juga jangan lupa tentang mengurangkan radang makanan lain seperti manis dan makanan yang diproses, lemak buruk, pewarna dan perasa. Makan lebih kacang, ikan, minyak zaitun dan jangan lupa rempah-rempah yang hebat.

Kesakitan dan keradangan boleh memusnahkan kualiti hidup anda - jangan biarkan ini berlaku kepada anda! Selamat, terbukti secara saintifik makanan tambahan semula jadi dan diet anti-radang akan membantu anda berasa hebat lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar