Mencari yang Contoh Perubatan Alternatif?

Mencari yang Contoh Perubatan Alternatif?

Terdapat banyak perkara mengenai perubatan alternatif bahawa orang awam tidak tahu. Skeptis berhujah tentang keberkesanannya, dan menulis mereka sebagai "guna-guna" atau Zaman Baru sampah. Apa yang mereka meragui sama tidak tahu atau tidak akan mengakui bahawa perubatan alternatif pernah satu-satunya bentuk perubatan, dan telah diamalkan selama berabad-abad di seluruh dunia. Orang-orang Rom purba mungkin tidak mempunyai Penicillin, tetapi mereka mampu untuk merawat jangkitan dengan ubat-ubat herba dan pemakanan tambahan, yang kedua-duanya contoh biasa perubatan alternatif. Banyak rawatan yang dianggap alternatif hari ini ialah bentuk moden dan tradisional ubat untuk banyak budaya sekali.

A Contoh yang terkenal Perubatan Alternatif

Satu contoh yang biasa rawatan alternatif adalah aromaterapi. Ramai orang berfikir aromaterapi semudah berada dengan sesuatu yang berbau baik, namun teknik ini hari aromaterapi diajar di sekolah-sekolah perubatan di Perancis. Aromatherapists percaya bahawa kesihatan kita secara langsung berkaitan dengan lima pancaindera dan deria bau menekankan penyembuhan. Aromaterapi, sebagai contoh perubatan alternatif, menggunakan 100% minyak pati tulen yang diperolehi daripada alam semula jadi. Adalah dipercayai bahawa apabila dihidu, minyak ini membantu mengurangkan tahap stres kita dan membolehkan kita untuk berehat. Aromaterapi juga berfungsi sebagai antiseptik yang boleh membantu menghilangkan virus udara dilahirkan dan bakteria, dan sebagai satu cara untuk merawat atau menghapuskan masalah seksual atau faedah. Ia juga boleh digunakan untuk keletihan, kerana ia boleh menjadi sangat tenaga. Aromaterapi berasal beribu-ribu tahun yang lalu di India purba dan Mesir.

Satu lagi Contoh Perubatan Alternatif

Haiwan-Assisted Therapy juga satu contoh rawatan alternatif. Setelah dihapus kira sebagai cara yang baik untuk meluangkan masa, tetapi tidak sangat memberi manfaat kepada pelanggan-pelanggan dengan penyakit fizikal atau emosi, AAT telah pun disahkan oleh penyelidik perubatan bahagian yang telah membuktikan bahawa berinteraksi dengan yang penyayang, haiwan bukan pertimbangan seperti anjing , kucing, atau kuda boleh menurunkan tekanan darah seseorang, membantu meringankan kesakitan, kebimbangan, dan kemurungan, dan boleh membantu menenangkan pelanggan psikiatri akut. AAT juga telah terbukti untuk mengurangkan kesepian pesakit tua dan membantu meningkatkan harga diri pesakit.

AAT adalah contoh perubatan alternatif yang cepat semakin diterima. Ia biasanya digunakan dengan kanak-kanak bermasalah dan autistik, dan kuda terapi dilatih khas dengan penekanan kepada yang lemah lembut dan penyayang. AAT dengan kuda terapi boleh membantu kanak-kanak autistik dengan belajar untuk berinteraksi dan percaya kuda, serta membantu mengurangkan pergerakan tambahan-kinetik seperti goyang, pembatalan terhadap orang lain, dan kepala-terhantuk. Bagi kanak-kanak bermasalah diletakkan di dalam rumah kumpulan ladang-jenis, mereka belajar untuk menjaga haiwan itu dengan memberi makan, membersihkan kandang, dan membangunkan kesungguhan, fokus, dan penumpuan melalui pelajaran menunggang. Contoh perubatan alternatif mengajar kanak-kanak yang sebelum ini dianggap bermasalah untuk belajar tanggungjawab, amanah, dan keyakinan.

Ia akan menjadi mustahil untuk menyenaraikan contoh selepas contoh perubatan alternatif termasuk akupuntur, homeopati, dan ubat-ubat herba. Apa yang dianggap lama membuat kemunculan semula dalam dunia hari ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar