Kumpulan Insurans Kesihatan - Alternatif Gaya Perubatan

Kumpulan Insurans Kesihatan - Alternatif Gaya Perubatan

Ramai orang yang mengalami penyakit atau kecederaan mungkin keberatan untuk mencuba perubatan alternatif lebih bentuk konvensional rawatan kerana kos. Banyak syarikat insurans kesihatan tidak meliputi banyak perlu rawatan perubatan moden, mari terapi alternatif sahaja. Dalam jangka masa panjang, bagaimanapun, rawatan perubatan alternatif yang lebih murah untuk membiayai daripada yang digunakan dalam perubatan konvensional.


Pada permulaan

Memberikan apa-apa jenis insurans adalah perniagaan besar hari ini, dan yang termasuk insurans kesihatan kumpulan untuk rawatan alternatif. Syarikat insurans adalah menjual anda perkhidmatan yang hanya kerana mereka mahu keuntungan yang pergi bersama-sama dengannya. Banyak syarikat insurans merasa menakutkan, tetapi ingat bahawa mereka perlu perniagaan anda. Walaupun ia tidak mungkin kelihatan begitu, polisi insurans yang paling tidak diukir dalam batu, jadi jangan takut untuk mencuba untuk memperibadikan ia sedikit.

Insurans kesihatan kumpulan perubatan alternatif bermakna sekumpulan orang akan membeli ke dalam pelan yang sama. Itulah rancangan yang biasa yang anda akan terima daripada majikan anda. Sehingga kini, anda tidak boleh mendapatkan insurans kesihatan yang meliputi perubatan alternatif hanya untuk diri sendiri. Terdapat insurans kesihatan kumpulan untuk pelan perubatan alternatif yang boleh didapati melalui sebuah agensi perkhidmatan sosial atau melalui organisasi lain. Anda perlu menyemak Agensi Penyelidikan dan Kualiti Penjagaan Kesihatan untuk membantu mencari rancangan-rancangan ini.

Keadaan sudah berubah, dan lebih ramai orang menyedari manfaat perubatan alternatif dan menuntut akses kepada perkhidmatan ini. Kini, beberapa polisi insurans kesihatan akan merangkumi rawatan alternatif seperti rawatan kiropraktik, akupunktur, dan juga hipnoterapi. Semak dengan syarikat insurans anda dan mula meminta penambahan rawatan alternatif kepada pelan anda. Menganjurkan insurans kesihatan kumpulan (alternatif atau insurans perubatan konvensional) mengambil masa dan kesabaran. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa perkara yang anda boleh lakukan untuk bergerak ke arah yang gagal menerima beberapa jenis pampasan bagi kos rawatan perubatan alternatif anda:

* Tanya pembekal anda jika mereka akan menerima bayaran ansuran, bukannya membayar untuk perkhidmatan semua sekali gus.

* Mempunyai doktor penjagaan primer anda menjelaskan secara bertulis mengapa rawatan ini adalah perlu untuk kesihatan anda dan kesejahteraan.

* Dapatkan berhubung dengan Perubatan Yayasan Alternatif atau Pusat Kebangsaan untuk ubat-ubatan percuma dan alternatif untuk kertas penyelidikan dan maklumat lain syarikat insurans anda mungkin perlu untuk meyakinkan mereka bahawa rawatan yang anda terima adalah benar-benar perlu untuk membantu gejala khusus anda dan penyakit.

* Tahu dan jangan takut untuk menggunakan proses rayuan syarikat insurans anda. Jika tuntutan anda ditolak dan anda fikir ia telah dinafikan secara tidak adil, kemudian ikut langkah yang digariskan dalam proses rayuan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar