Membubarkan batu karang semulajadi - 5 Kebanyakan Cara Berkesan

Membubarkan batu karang semulajadi - 5 Kebanyakan Cara Berkesan

Salah satu sebab mengapa pembedahan sedang diserang sebagai pilihan rawatan untuk gangguan pundi hempedu adalah kerana ia melibatkan penyingkiran bukan sahaja batu-batu tetapi pundi hempedu itu sendiri.

Malah, doktor yang sering mengesyorkan rawatan ini dikritik kerana tidak mengambil kira hasil yang mungkin penyingkiran pundi hempedu. Jika anda adalah seseorang yang mengalami gangguan pundi hempedu ia akan lebih baik jika anda mengetahui bahawa terdapat kaedah yang ada untuk membubarkan batu karang secara semula jadi.

Kajian telah dibuat untuk menyediakan penyelesaian perubatan yang lebih jelas mengenai bagaimana batu karang perlu dirawat. Malah, kajian ini adalah dapat mencapai penyelesaian yang asli yang digunakan oleh masyarakat perubatan di negara-negara lain. Ada yang mengatakan bahawa ia hanya di bahagian barat dunia bahawa hempedu pundi-pundi sedang dikeluarkan sebagai jawapan kepada penyingkiran batu karang.

Seolah-olah pundi hempedu adalah sebahagian daripada anatomi manusia yang telah diletakkan di situ tanpa tujuan tertentu sama sekali. Mungkin jika pesakit batu karang tahu peranan hempedu pundi-pundi dalam sistem pencernaan, mereka sedia akan memilih kaedah rawatan yang larut batu karang secara semula jadi.

Kepentingan Pundi hempedu di dalam Sistem Penghadaman

Jadi sebelum tunduk kepada cadangan doktor mengeluarkan pundi hempedu anda, anda perlu tahu bahawa ini tidak akan menamatkan masalah penghadaman anda pada semua. Pundi hempedu A menyediakan satu wadah untuk jus hempedu bahawa hati secara berterusan menghasilkan. Apabila usus kecil menjadi penuh dengan makanan, ia akan menjadi isyarat untuk pundi hempedu untuk mencurahkan dalam jus hempedu ke dalam usus kecil sebagai bantuan untuk penghadaman makanan.

Jika pundi hempedu yang dikeluarkan, hati hanya akan mendepositkan pengeluaran berterusan hempedu ke dalam usus kecil walaupun, jika tidak ada makanan untuk dihadam. Individu kini akan mengalami kesan asid hempedu yang terlintas di dalam usus tanpa apa-apa makanan untuk membubarkan.

Colic atau gas sakit sekarang akan berlaku dan dalam beberapa kes, walaupun cirit-birit. Dalam masa, berulang tetap ini akan merengsa lapisan usus dan dengan itu membawa kepada kanser.

Jadi, jika anda mengalami batu karang dan doktor anda akan menghalang anda daripada memilih kaedah bukan pembedahan, ia akan menjadi lebih baik jika anda meminta pendapat perubatan yang lain. Tidak terdapat sebarang salah jika anda akan memilih rawatan yang membubarkan batu karang secara semula jadi.

Sebagai maklumat tambahan, berikut adalah lima ubat yang paling berkesan yang boleh membubarkan batu karang secara semula jadi:

1. Termasuk magnesium makanan yang kaya sebagai sebahagian daripada pengambilan harian anda. Malah, beberapa orang mendakwa bahawa dos yang baik magnesium boleh mempunyai kesan serta-merta jika anda sedang mengalami sakit pundi hempedu. Ia membantu membubarkan beberapa batu-batu, dengan itu mengurangkan daripada tekanan sedikit bengkak pundi hempedu. Kajian menunjukkan bahawa 400 mg magnesium setiap hari boleh membantu mencegah pembentukan batu hempedu selanjutnya.

2. Elakkan makanan dengan lemak tepu untuk mengurangkan pengeluaran kolesterol. Peningkatan berterusan kolesterol sudah tentu akan menyebabkan jus hempedu lebih mengeras dan membentuk menjadi batu.

3. Makan lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran untuk mengusir lebih kolesterol yang tidak baik. Ini sekali lagi membantu untuk mengelakkan meningkatkan tahap kolesterol dalam pundi hempedu yang menyebabkan jus hempedu mengeras.

4. Menjadi Peminum kopi jika anda tidak. Kopi dan bahan-bahan pahit lain dikatakan mempunyai keupayaan untuk membubarkan batu karang dan dengan itu menggalakkan aliran hempedu.

5. Ambil Vitamin C tambahan selain dari makan makanan yang kaya dengan Vitamin C. Sifat-sifat vitamin ini dikatakan mampu menukarkan kolesterol ke dalam hempedu.

Anda sentiasa boleh berunding dengan doktor lain dan mendapatkan pendapat mereka mengenai penyingkiran pundi hempedu dan kemungkinan yang memilih rawatan yang membubarkan batu karang secara semula jadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar