Tiger Balm - Sejarah dan Kegunaan terapeutik

Tiger Balm - Sejarah dan Kegunaan terapeutik

Tiger Balm adalah terbitan moden minyak dan ubat-ubatan yang digunakan oleh pakar herba dan doktor China kuno ribuan tahun yang lalu untuk melegakan kesakitan pemimpin kanan China. Pada tahun 1870, pakar herba Cina yang terletak di Burma, dipanggil Aw Chu Kin, diperhatikan selepas beberapa ubat purba ditemui semula, campuran pelbagai bahan aktif - seperti kapur barus, bunga cengkih dan menthol - benar-benar lega pesakit sakit. Kami berhutang pengetahuan kita tentang balsem ini melalui dua anaknya Aw Boon Haw dan Aw Boon Par, yang mempunyai idea untuk mengkomersialkan penemuan ini.

Nama Tiger Balm, tidak datang kerana ia mengandungi harimau sebagai banyak mungkin berfikir, tetapi hanya nama anak pertama Haw, yang bermaksud harimau dan Timur Jauh, haiwan itu sinonim dengan kekuatan dan daya hidup. Ubat rumah dicipta oleh bapa mereka dan akan menjadi penjual terbaik di peringkat antarabangsa dikenali di dunia dengan berjuta-juta tin yang dijual setiap tahun.

Kegunaan terapeutik:

o Sakit otot: Tiger Balm digunakan untuk melegakan sakit otot disebabkan oleh terlalu keras yang berkaitan dengan sukan, kerja atau percutian, sakit belakang, sakit sendi dan masalah otot. Dengan meningkatkan peredaran darah yang akan meningkatkan tenaga anda, Tiger Balm membantu untuk berehat otot dan mengurangkan radang sendi dan tendon. Oleh itu, ia melegakan kesakitan dan membantu proses penyembuhan.

o Migrain dan sakit kepala: salap ini juga digunakan untuk melegakan migrain dan sakit kepala, sama ada ringan atau sederhana.

o Gigitan Nyamuk: Ia boleh disapu untuk melegakan gatal-gatal dan mempercepatkan kehilangan butang dan kemerahan.

o Batuk: bau minty-Nya yang kuat, memberikan rasa kesejahteraan, dan membantu memindahkan suara hidung jika mereka terhalang, yang akan membantu pernafasan anda dan dengan itu pengoksigenan anda. Untuk melakukan ini, hanya untuk mengurut bahagian dada dan belakang dengan balsem dan biarkan ia berfungsi.

Tiger Balm boleh didapati dalam dua bentuk: merah atau putih.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar