Top 3 Punca Nail Kulat Jangkitan dan Apa yang Boleh Anda Lakukan Tentang Them

Top 3 Punca Nail Kulat Jangkitan dan Apa yang Boleh Anda Lakukan Tentang Them

Kulat kuku adalah suatu keadaan yang menimpa orang pada kuku yang menutup jari kaki dan jari mereka. Ia adalah satu keadaan yang sangat mencacatkan - dan jika tidak dikawal, boleh mengakibatkan jangka panjang atau kerosakan kekal pada jari kaki yang luka. Walaupun dengan kes ringan kulat kuku, anda akan cenderung untuk mencari diri sendiri malu untuk berjalan walaupun main dengan kasut amat disayangi terbuka anda! Untuk mengelakkan apa yang orang akan berkata tentang keadaan jari kaki anda. Dengan kata lain, kulat kuku adalah jenis keadaan yang cenderung untuk membuat seseorang kelihatan seolah-olah mereka tidak mengambil penjagaan yang baik daripada diri mereka sendiri.

Kini ia sering berkata bahawa cara untuk melawan dan menewaskan musuh ialah dengan terlebih dahulu memahami dia. Ia sama akan mengikuti cara untuk memenangi perjuangan anda terhadap kulat kuku (dan memastikan ia jauh), adalah dengan memahami punca-punca - dan apa (jika ada), anda boleh lakukan kira-kira mereka.

1) Punca utama yang pertama bagi kulat kuku adalah pendedahan ibu jari kaki dan jari kuku dengan keadaan lembap dan panas berterusan. Ini adalah betul-betul jenis syarat-syarat yang kulat yang menyebabkan jangkitan hidup subur di. Sesungguhnya, ini adalah juga jenis keadaan yang lain-lain jenis penyakit yang disebabkan oleh mikroorganisma hidup di dalam, terutamanya di mana kelembapan dan kehangatan (juga dikenali sebagai kelembapan) yang berlaku kepada wujud di samping syarat-syarat kebersihan miskin.

Kunci untuk mengelakkan ini menyebabkan jangkitan kulat kuku-sudah tentu mengelakkan pendedahan berterusan jari tangan dan kaki anda untuk kelembapan dan kelembapan. Jika bahagian-bahagian badan yang harus didedahkan kepada keadaan yang lembab dan hangat itu, maka dengan segala cara, cuba untuk mengambil langkah-langkah kawalan.

2) punca kedua utama kulat kuku dikompromi imuniti. Kulat yang menyebabkan jangkitan ini adalah sejenis kulat yang imuniti yang kuat akan dapat menghindari dengan mudah. Kebanyakan orang yang mengalami kulat kuku cenderung untuk menjadi orang-orang yang imuniti sama ada terjejas, atau dalam proses dan sistem secara keseluruhan.

Perkara yang perlu dilakukan mengenai punca kedua kuku-kulat adalah untuk mengambil langkah-langkah - seperti pemakanan yang betul (dengan penekanan pada makanan yang dikenali untuk menguatkan imuniti) - untuk mengekalkan imuniti anda kuat. Dengan berbuat demikian, sudah tentu, anda bukan sahaja akan melindungi diri anda daripada kulat kuku, tetapi juga dari pelbagai penyakit-penyakit lain (dan sesungguhnya dari semua penyakit mikro-organisma yang disebabkan).

3) punca utama ketiga kuku-kulat, khususnya jenis itu yang menimpa kuku kaki (yang mengikut jenis yang paling biasa itu) memakai kasut kurang pengudaraan. Ini adalah kasut yang tidak mempunyai ruang 'bernafas' untuk kaki -dan tidak masuk untuk udara segar dari luar untuk masuk ke dalam mereka. Memakai mereka menyebabkan kaki berpeluh banyak, manakala kekurangan udara dari luar bermakna bahawa suhu di dalam mereka meningkat dengan ketara. Ini mewujudkan lembap (kerana peluh) dan panas (kerana kekurangan udara dari luar) syarat-syarat yang dibincangkan sebelum ini sebagai keadaan yang ideal yang kulat kuku hidup subur di.

Perkara yang perlu dilakukan mengenai sebab ini jangkitan kulat kuku-akan sudah tentu adalah untuk membuat 'pengudaraan' satu pertimbangan yang penting apabila membeli-belah untuk kasut, dan memastikan bahawa anda hanya membeli dan memakai kasut pengudaraan yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar