Penyembuhan Herba & Rempah dalam almari anda

Penyembuhan Herba & Rempah dalam almari anda

Ini rempah cemerlang perlu sentiasa berada dalam jangkauan di dapur anda. Mengapa? Bukan sahaja ia baik untuk menjaga arteri anda bersih, ia merangsang hati, membantu peredaran darah yang lemah, sakit perut, batuk dan selesema, dan yang paling penting sekali, akan berhenti luka dari pendarahan. Tuangkan Cayenne lebih cut anda dan meletakkan bandaid atau kain kasa dan pita di atasnya. Ia membantu untuk membeku darah dan luka atau luka anda (ya ia akan menyengat, tetapi pemotongan akan menyakiti anyway) akan sembuh lebih cepat dan tanpa jangkitan. Cayenne besar (jumlah yang sederhana untuk beberapa) dalam masakan Mexico dan India serta dalam kari, kuah, telur dan keju hidangan, dan sos.

Allspice adalah rempah yang lain (yang lain) yang mempunyai rasa yang begitu indah dalam orang-orang pai labu, dan ia telah kebolehan penyembuhan juga. Ia digunakan untuk menenangkan perut dlm bentuk gas, melegakan sakit reumatik, dan meringankan rasa seram sejuk dan cirit-birit yang dikaitkan dengan selesema. Selain itu pai labu indah, Allspice boleh ditambah untuk casseroles, kari, sup kaya, lobak merah, ubi keledek, atau tomato.

Dengan semua selesema berlaku di sekeliling, herba ini adalah penyembuh yang baik dan ia suka pizza. Ia adalah bahan ruji dalam masakan Itali, Greek, dan Mexico dan saya akan bertaruh anda fikir saya bercakap tentang Basil. Maaf, tidak kali ini. Herba yang sangat istimewa adalah Oregano. Oregano adalah hebat untuk masalah penghadaman, untuk penyakit pernafasan seperti batuk dan asma. Ia adalah herba yang hebat untuk membantu menenangkan perut masam. Adakah anda tahu anda juga boleh membuat teh daripadanya? Menghancurkan oregano di tangan anda membantu untuk meningkatkan rasa sebelum anda menambah kepada daging, salad, stuffings, kacang, sup, tomato, atau pizza!

Satu lagi herba yang hebat di dapur adalah Thyme. Thyme telah digunakan berabad lamanya sebagai antiseptik atau germicidol a. Semak beberapa kuman semula jadi dan ketahui bahan utama adalah. Jika anda lihat "thymol", anda akan tahu segera bahawa itu terbitan daripada herba, Thyme. Thyme adalah baik untuk batuk, selesema, sakit tekak, walaupun pembersihan countertops anda. Ia adalah herba yang sangat serba boleh dan kerja-kerja besar dengan hidangan ayam, sos berkrim, gulai, ikan, kentang, permainan, dan tomato. Rasanya yang hebat!

Percubaan dengan herba dan rempah di dalam almari anda dan anda mungkin mendapati diri anda mendapat lebih sihat di sepanjang jalan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar