The Three Asas Untuk Kesihatan Optimum

The Three Asas Untuk Kesihatan Optimum

Kesihatan yang optimum. Kita semua mahu mempunyai, tetapi sangat sedikit daripada kita berada di mana-mana berhampiran dengan mencapainya. Ini kerana, sedih, kesihatan bukanlah satu keutamaan bagi kebanyakan kita. Lebih-lebih lagi, kebanyakan kita tidak tahu bagaimana untuk menentukan kesihatan yang optimum. Model perubatan kita mengajar kita bahawa kesihatan adalah ketiadaan penyakit. Saya boleh menjamin anda bahawa kesihatan adalah lebih daripada ini. Terdapat berjuta-juta orang yang tidak mempunyai penyakit diagnosable, tetapi masih dalam kesihatan yang kurang baik atau biasa-biasa.

Menariknya, terdapat juga banyak orang-orang yang mempunyai penyakit tetapi adalah baik untuk kesihatan yang cemerlang. Dan bagaimana ini boleh terjadi? Kerana saya menentukan kesihatan dengan cara yang lebih luar biasa daripada model perubatan kita tidak. Saya menentukan kesihatan jika tiada ketagihan, bukan penyakit. Kesihatan adalah mengenai hidup secara spontan. Dalam perubatan Cina, Ziran watak melambangkan kesihatan dan spontan.

Sekarang, ini mungkin kelihatan aneh kepada anda. Tetapi berfikir mengenainya. Orang yang bebas daripada tabiat merosakkan dan ketagihan umumnya memancarkan kedamaian dan kepuasan. Saya merujuk kepada kedua-dua tabiat dalaman dan luaran di sini. Sebagai contoh, kopi, seks, perjudian, makanan, kokain, dan lain-lain tabiat luar. Tabiat dalaman termasuk sistem kepercayaan dan persepsi yang biasa, hafalan, dan tersekat. Kami hilang dalam apa yang kita fikir kita tahu tentang diri kita dan kehidupan kita. Untuk mencapai kesihatan optimum, kita mestilah bebas daripada ketagihan semua jenis. Hari oleh tabiat hari adalah apa yang membawa kita dalam kesusahan.

Kadang-kadang kita tertanya-tanya jika benar-benar ada sesuatu yang tidak kena dengan kami. Gejala seperti ini menunjukkan kepada kita bahawa angin bertiup ke arah yang salah, terutamanya jika terdapat sejarah keluarga penyakit degeneratif atau penyakit kardiovaskular. Jika kita melihat statistik berikut, adalah jelas bahawa, sebagai satu masyarakat, kita mempunyai cara untuk pergi sebelum kebanyakan kita secara optimum sihat. Enam belas juta orang di Amerika Syarikat mempunyai diabetes

- Lebih 30% daripada Amerika obes, 4 juta rakyat Amerika membawa lebih 300 pound
- Kami masing-masing mempunyai risiko 1 dalam 3 seumur hidup untuk mendapatkan beberapa bentuk kanser
- 23 juta rakyat Amerika mempunyai beberapa jenis penyakit jantung (1 dalam 12), 44 juta mempunyai artritis (1 dalam 6)
- 38 juta mempunyai kebimbangan dan kemurungan
- 5 juta mempunyai Alzheimers

Berikut adalah tiga asas-asas kesihatan yang optimum telah menjadi jelas kepada saya selepas bekerja dengan apa-apa yang berbeza dan menarik orang dan masalah kesihatan. Kelima-lima asas mempunyai rohani, emosi, dan jasmani konotasi, setiap yang merupakan bahagian yang penting dalam penyembuhan. Masing-masing perlu dipenuhi dengan kualiti ini spontan bahawa kesihatan yang optimum bergantung kepada.

1. Kesedaran, Passion, dan Tujuan: Bagi kebanyakan kita, memulakan laluan untuk kesihatan yang optimum akan melibatkan membuat beberapa perubahan gaya hidup yang kondusif terhadap usaha ini. Untuk melakukan ini secara realistik, kita perlu bermula dengan orientasi psikologi yang sihat ke arah membuat perubahan. Ini bermakna bahawa kita memulakan penyembuhan kami tanpa menggunakan kuasa sesuka hati. Sebaliknya, kita menggunakan Kesedaran, minat, dan tujuan untuk membimbing kita melalui perubahan. Kami mengenal pasti dengan bahagian paling dalam diri kita apa yang sudah lengkap dan kita menetapkan niat yang tidak berbelah bahagi untuk membolehkan ini timbul kerana kami memulakan kehidupan yang sihat. Kami tidak membuat perubahan daripada rasa bersalah atau 'harus'. Ini akan sentiasa memakan diri kerana kuasa akan datang dalam bekalan terhad. Sebaliknya, kita mempunyai keinginan membara untuk mencari siapa kita dan untuk memenuhi potensi kita. Kesihatan kita adalah penting untuk dan tidak boleh dipisahkan daripada proses ini. Ini adalah asas yang paling penting kerana ia adalah penting untuk kejayaan mana-mana asas-asas lain.

2. Pemakanan: Ok, sekarang kita telah mengenal pasti apa yang kami sedang mencari keluar untuk dilakukan, kita perlu makan dengan cara yang tertentu untuk menjadi sihat. Makanan merupakan pengaruh sangat penting dalam suasana hati kita, sikap, tahap tenaga, dan bagaimana selesa yang kita rasa dalam kulit kita. Utama adalah untuk jalur dari apa yang telah diajarkan tentang makanan melalui didikan anda, media, atau apa yang anda lihat di sekeliling anda. Makanan sama ada racun atau ubat-ubatan dan kita perlu mula bekerja dengannya secara perubatan jika kita ingin menggunakannya sebagai pintu masuk kepada kesihatan yang optimum. Makan diet organik makanan keseluruhan adalah langkah pertama yang hebat untuk mengambil dalam hal ini.

3. perubatan Cina: Oleh itu, bagaimana perubatan alternatif dimuatkan ke dalam mencapai kesihatan yang optimum? Well, saya rasa ia memainkan peranan yang besar walaupun kita tidak menderita dengan masalah kesihatan yang jelas. Di China, akupunktur dianggap sebagai sebahagian utama gaya hidup orang biasa. Ia menyimpan kerja-kerja dalaman badan seimbang dan akan membaik seseorang mental kesejahteraan juga. Yang benar adalah, melainkan jika anda sudah optimum sihat, akupunktur dan herba boleh membawa anda jauh ke arah itu. Bentuk-bentuk ubat seperti Ayurveda juga boleh dimasukkan dalam kategori ini, begitu juga permohonan mahir ubat-ubatan dan pembedahan dalam perubatan Barat.

Dalam usaha untuk memulakan pilihan gaya hidup yang mencerminkan tahap yang tinggi kesihatan, ia adalah penting bahawa anda mengambil tindakan SEKARANG. Kami amat berbakat ketika datang untuk meletakkan kira perkara-perkara seperti ini. Kami meyakinkan diri kita bahawa ia hanya tidak masa yang baik untuk memikirkan tentang perkara ini. Setiap daripada kita mempunyai semangat untuk penjagaan diri dan kehidupan yang optimum yang bertopeng dalam diri kita. Bagaimana anda akan menemuinya di dalam masa ini? Mungkin langkah pertama membuat satu tanggungjawab peribadi untuk hidup mengikut kesihatan dan keseimbangan bukannya tekanan, drama, dan penafian. Ya, ia adalah lebih mudah berkata daripada dilakukan, tetapi ia pasti boleh dilakukan. Pilihan adalah milik anda dan anda membuat keputusan atas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar